Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszej szkole jest dobrowolne i nieodpłatne. Udzielana jest ona uczniom przede wszystkim w trakcie bieżącej pracy z nimi oraz na zajęciach specjalistycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz związanych z wyborem kierunku kształcenia. Udzielają jej nauczyciele, wychowawcy oraz specjaliści, a w szczególności: psycholog, pedagodzy, logopeda, doradca zawodowy i terapeuci pedagogiczni.
mgr Ewa Hoffmann
psycholog szkolny
Dyżury:
Poniedziałek-szkoła w Chludowie: 9.00-14.30
Wtorek-szkoła w Chludowie: 8.00-12.35
Środa-przedszkole w Golęczewie (8.40-11.15), szkoła w Golęczewie (11.20-14.40)
Czwartek-szkoła w Chludowie: 10.00-13.35
Piątek-przedszkole w Chludowie: 800-11.30
godzina dostępności: czwartek 9.00-10.00
Gabinet psychologa mieści się w sali 110 (I piętro) tel. 61 2500 300 wewn. 314
Informacje o zajęciach psychologa znajdziecie Państwo w zakładce: PSYCHOLOG SZKOLNY
mgr Izabela Kachlicka
pedagog szkolny, doradca zawodowy, terapeuta pedagogicznym
Poniedziałek-szkoła w Chludowie: 8.00-13.45
Wtorek-szkoła w Chludowie: 8.00-13.45
Środa- zadania doradcy metodycznego w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
Czwartek-szkoła w Golęczewie: 8.00-14.45
Piątek-szkoła w Chludowie: 8.50-13.50
Gabinet pedagoga mieści się sali 102 ( I pętro) tel. 61 2500 300 wew. 315
mgr Ewelina Sosnowska
pedagog specjalny
Poniedziałek- szkoła w Chludowie-9.50-13.50
Wtorek-szkoła w Golęczewie-9.00-13.00
Środa-szkoła w Chludowie-8.15-13.00
Czwartek-szkoła w Chludowie-9.05-13.35
Piątek-8.50-13.35
Gabinet pedagoga specjalnego mieści się w sali na parterze tel. 61 2500 300 wewn. 317
mgr Joanna Bzowska-Mińska
pedagog przedszkolny
DYŻURY:
Przedszkole w Golęczewie
Poniedziałek 8:00-13:00
Wtorek 8:00-13:00
Przedszkole w Chludowie
Środa 8:00-13:00
Czwartek 8:00-12:00
Piątek 8:00 – 11:00
Godzina dostępności: czwartek godz. 12:00-13:00.
Informacje o zajęciach pedagoga w przedszkolu znajdziecie Państwo w zakładce: PEDAGOG PRZEDSZKOLNY
mgr Katarzyna Stankiewicz
logopeda
poniedziałek: 8.30- 14.30 (szkoła i przedszkole w Chludowie)
wtorek: 9.00- 14.00 (przedszkole w Chludowie)
środa: 9.00- 12.00 (szkoła i przedszkole w Golęczewie)
czwartek: 9.00- 14.00 (szkoła i przedszkole w Golęczewie)
piątek: 9.00- 12.00 (szkoła i przedszkole w Golęczewie)
12.00-13.00 (szkoła w Golęczewie- dostępność)
Gabinet logopedy mieści się w sali nr 20 w przedszkolu w Golęczewie
Zadania pedagoga szkolnego, psychologa szkolnego oraz pedagoga specjalnego są szczegółowo opisane w przepisach prawa oświatowego w Polsce, w tym przede wszystkim w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz Rozporządzeniu MEN z dn. 22 lipca 2022 zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach.
Każdy z tych specjalistów ma nieco inne obowiązki, chociaż ich praca koncentruje się wokół wsparcia uczniów, rodziców i nauczycieli.
Do psychologa/ pedagoga może przyjść każdy.
Z jakimi sprawami do którego specjalisty ? Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi wskazówkami:
Obowiązki pedagoga szkolnego: Izabela Kachlicka
1.Diagnozowanie potrzeb uczniów – Pedagog szkolny diagnozuje sytuacje wychowawcze w szkole, ocenia potrzeby uczniów związane z ich edukacją i funkcjonowaniem społecznym.
2.Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – Udziela pomocy uczniom, którzy mają trudności w nauce, problemy wychowawcze, społeczne lub emocjonalne. Pedagog organizuje działania mające na celu wsparcie rozwoju ucznia.
3.Prowadzenie zajęć profilaktycznych i wychowawczych – Pedagog prowadzi działania profilaktyczne mające na celu zapobieganie problemom wychowawczym i społecznym wśród uczniów.
4.Współpraca z rodzicami i nauczycielami – Pedagog udziela wsparcia rodzicom oraz nauczycielom w rozwiązywaniu problemów uczniów, informuje o dostępnych formach pomocy.
5.Interweniowanie w sytuacjach kryzysowych – Pomaga w rozwiązywaniu sytuacji trudnych i konfliktowych w szkole.
6.Działania na rzecz poprawy klimatu szkoły – Współtworzy działania, które mają na celu poprawę atmosfery w szkole, wzmacnianie więzi społecznych i odpowiedzialności uczniów.
Obowiązki psychologa szkolnego: Ewa Hoffman
1.Diagnozowanie sytuacji psychologicznej ucznia – Psycholog prowadzi specjalistyczne diagnozy mające na celu ocenę rozwoju emocjonalnego i społecznego ucznia, problemów w relacjach oraz trudności w nauce.
2.Wsparcie emocjonalne i terapeutyczne – Psycholog prowadzi indywidualne rozmowy terapeutyczne z uczniami, mające na celu wsparcie emocjonalne w radzeniu sobie z trudnościami.
3.Udzielanie pomocy w sytuacjach kryzysowych – Psycholog udziela wsparcia uczniom w kryzysach emocjonalnych, rodzinnych i szkolnych.
4.Prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego – Organizuje i prowadzi zajęcia dotyczące zdrowia psychicznego, zarządzania emocjami, budowania relacji społecznych.
5.Współpraca z nauczycielami i rodzicami – Psycholog konsultuje się z rodzicami i nauczycielami w sprawach dotyczących rozwoju i funkcjonowania ucznia w szkole, udziela porad dotyczących pomocy psychologicznej.
6.Współpraca z innymi instytucjami – Psycholog współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej pomocy uczniom.
Obowiązki pedagoga specjalnego: Ewelina Sosnowska
1.Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych – Pedagog specjalny wspiera uczniów z niepełnosprawnościami, uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) oraz dzieci z trudnościami w rozwoju i uczeniu się.
2.Indywidualizacja procesu nauczania – Opracowuje indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET) dostosowane do możliwości i potrzeb ucznia.
3.Współpraca z nauczycielami – Wspiera nauczycieli w dostosowywaniu metod nauczania do potrzeb uczniów z trudnościami oraz udziela im porad na temat pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach.
4.Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych – Pedagog specjalny organizuje i prowadzi zajęcia rewalidacyjne mające na celu wspieranie rozwoju uczniów z niepełnosprawnościami.
5.Wsparcie w integracji uczniów – Wspiera uczniów w integracji z grupą rówieśniczą, dba o ich rozwój społeczny i emocjonalny.
6.Współpraca z rodzicami – Pedagog specjalny informuje rodziców o potrzebach i postępach dziecka, proponuje działania wspierające oraz udziela wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
Rozporządzenie MEN w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej nakłada na tych specjalistów obowiązek współpracy między sobą oraz z innymi instytucjami, co ma na celu zapewnienie kompleksowej pomocy uczniom oraz ich wsparcie w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych, wychowawczych i życiowych.