Pomoc dla Ukrainy
26 lutego 2022Bal karnawałowy u Motylków
27 lutego 2022W jaki sposób podejmowane są decyzje ?
Czy warto mówić innym miłe rzeczy ?
Jak unikać konfliktów ?
W piątek na lekcji wychowawczej uczniowie klasy 4b z dużym zaangażowaniem podjęli się udzielić odpowiedzi na te pytania.
Lekcja była kontynuacją projektu profilaktycznego zapobiegającego agresji słownej.
Siedząc w kręgu na szkolnym korytarzu przekazywaliśmy sobie komunikaty miłe sercu poznając w ten sposób tzw. język żyrafy.
Uczniowie zgodnie przyznali, że świat bez przemocy, zarówno w działaniu jak mowie, jest lepszy a dobro może rozpocząć się już od przyjaznego pozdrowienia dzień dobry.
Podczas spotkania uczniowie dzielili się swoją wiedzą o przyczynach kłótni i konfliktów .
Pojawiły się też refleksje związane ze strasznymi wydarzeniami, które mają swoje miejsce na Ukrainie i wyraźny protest przeciwko nim.
Podkreśliliśmy, że już w relacjach koleżeńskich, praktykując język porozumienia a także poprzez promocję dobra możemy zapobiegać wojnie !!!
Lekcja dotycząca Porozumienia bez Przemocy jest realizacją Szkolnego Programu Wychowaczo-Profilaktycznego.
W minionym tygodniu zajęcia podejmujące ten temat odbyły się również klasach: 1a, 2a, 1f i 2f .
Iza Kachlicka, pedagog szkolny
* Twórcą Porozumienia bez Przemocy i propagatorem mówienia i słuchania opartego na uczuciach i empatii jest psycholog Marshal Rosenberg. Promując język serca posłużył się metaforą żyrafy i szakala, które symbolizują komunikowanie się językiem przyjaznym ( żyrafa) oraz językiem agresji, oceny i krytyki ( szakal)