Golęczewo:Dogoterapia (Kiara) i ortografia – Wesołe opowiadanie z „ó”.
Tydzień w Akademii Pana Kleksa
19 kwietnia 2024
Sukces Zuzi i Marceliny w ogólnopolskim konkursie czytelniczo-językowym
21 kwietnia 2024
Tydzień w Akademii Pana Kleksa
19 kwietnia 2024
Sukces Zuzi i Marceliny w ogólnopolskim konkursie czytelniczo-językowym
21 kwietnia 2024
Pokaż wszystkie

Golęczewo:Dogoterapia (Kiara) i ortografia – Wesołe opowiadanie z „ó”.

Pies uczestniczący w zajęciach pełni bardzo ważną rolę edukacyjną: ułatwia pokonywanie oporu przed nawiązaniem kontaktu, eliminuje zachowania opozycyjne, rozwija zdolności dzieci do uczenia się. Towarzystwo psa, który jest niezwykle tolerancyjny, sprawia, że dziecko czuje się bezpiecznie.

Dziecko chętniej ułoży zadanie dla psa, opowie o swych wątpliwościach i spostrzeżeniach. Z psem łatwiej dziecku nauczyć się czytać, pisać i naszej „Kolorowej ortografii”.

Pies jest przyjacielem i partnerem w zabawie. Jest powiernikiem dziecięcych tajemnic, cierpliwie wysłuchuje ich opowieści, można mu wyjaśnić wiele problemów lub opowiedzieć o ważnych wydarzeniach. Dziecko w atmosferze całkowitej akceptacji ma możliwość pełnego wyrażania swoich uczuć. Zajęcia z udziałem psa, prowadzone w formie zabawy, są dla dzieci czymś nowym i atrakcyjnym. Przez kontakt z psem dzieci doskonalą swoje umiejętności społeczne,
kształtują wrażliwość. Gdy w zajęciach uczestniczy pies, dłużej i chętniej ćwiczą, a wykonywanie zadań sprawia im wiele radości.

Pies potrafi skoncentrować na sobie uwagę, zachęcić do zabawy, uatrakcyjnić długie zajęcia, pomaga przełamać lęk przed kontaktem ze światem zewnętrznym. Wpływa to na motywację dzieci do pracy i na jej efekty.

Podczas naszych kolejnych zajęć dogoterapii z ortografią z psem Kiarą nauczyliśmy się 9 wyrazów z trudnością ortograficzną „ó” i stworzyliśmy wesołe opowiadania z tymi wyrazami.

Następne zajęcia w maju, a nasze radosne buzie na zdjęciach pokażemy już dzisiaj.