Golęczewo: Wyniki Międzynarodowego Konkursu – Kangur Matematyczny 2024
11 maja 2024JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM EGZAMINACYJNYM?
13 maja 2024Byk jak Byk, czyli jak złapać byka za rogi – gramatyka na wesoło.
W świetlicy szkolnej w Golęczewie, gdzie kreatywność i zabawa są na porządku dziennym, pojawiła się niezwykła inicjatywa. Dzieci podczas zajęć stworzyły własne kukły teatralne. Dwie miotły, które zostały ubrane, przemieniły się w kukły. Natomiast sami uczniowie założyli na siebie kostiumy i w ten sposób nasza świetlica zmieniła się w scenę. Ta fascynująca zabawa w teatr, połączona z nauką, stała się prawdziwą inspiracją do tworzenie różnych form wyrazu scenicznego wśród młodych artystów.
Pierwszym krokiem było stworzenie kukiełek. Dzieci z wielkim zapałem wzięły się do pracy, korzystając z różnych materiałów i narzędzi. Wykorzystały miotły, które przekształciły w ciała kukiełek, dodając im ubrania, dodatki, oczy, rzęsy. Efekt był zaskakujący – kukły ożyły na oczach dzieci.
Następnie dzieci tworzyły własne kostiumy teatralne mogły wybrać jedną rzecz – ubranie, jeden gadżet (okulary, kapelusz, czepek, opaskę, biżuterię itp.) i losowały jeden szal lub chustę. Po włożeniu rzeczy na siebie zamieniali się w aktorów.
Podczas zabawy w teatr, dzieci w praktyce mogły sprawdzić, kiedy używamy formy gramatycznej ubrać, a kiedy włożyć. Uczniowie tworzyli kreacje steniczne, lalki i sami zamieniali się w aktorów. Dzieci wcielały się w różne postacie i angażowały się w dialogi, które rozwijały ich zdolności językowe.
Na zakończenie wszyscy prezentowali swoje stroje podczas improwizacji do piosenki „Witajcie w naszej bajce”.
Nauka poprawnych form gramatycznych odbywała się w przyjaznej i pełnej radości atmosferze. Dzieci były zaangażowane, a jednocześnie bawiły się wspaniale. Ubierając kukły oraz wkładając na siebie rożne ubrania i dodatki, dzieci utrwalały poprawne formy gramatyczne w praktyce. W ten sposób gramatyka stała się fascynującą i interaktywną grą.
Zajęcia były nie tylko doskonałą okazją do nauki gramatyki, ale również do rozwijania innych umiejętności. Dzieci rozwijały swoje zdolności manualne, twórcze myślenie i umiejętność współpracy. Wspólnie tworzyły świat teatru, dekoracje i stroje, ucząc się przy tym komunikacji i współdziałania w grupie.
Zabawa w teatr z wykorzystaniem kukiełek teatralnych była bez wątpienia wielkim sukcesem. Dzieci nie tylko uczyły się poprawnych form gramatycznych, ale również rozwijały wyobraźnię, kreatywność i umiejętność wyrażania siebie.
Magda Burdzińska