Oprócz wychowania fizycznego, drugim bardzo praktycznym przedmiotem jest edukacja dla bezpieczeństwa.
Po długim okresie, gdzie lekcje były tylko zdalne, można było wreszcie przeprowadzić lekcję praktyczną, a taką bez wątpienia była lekcja o wypadkach komunikacyjnych. Oprócz typowo teoretycznych zagadnień (przyczyny wypadków komunikacyjnych, tendencja spadkowa liczby wypadków czy zachowanie przed przejściem przez wielopasmowa jezdnię), uczniowie mieli okazję zapoznać się z oznakowaniem i elementami bezpieczeństwa podczas wypadku, przypomnieć sobie zachowanie w stosunku do osoby poszkodowanej (przytomnej, nieprzytomnej, nieoddychającej), a przede wszystkim poznać procedury podczas wypadku samochodowego. Uczniowie mieli wcielić się w rolę osoby postronnej i zareagować na wypadek samochodowy, odpowiednio oznaczyć miejsce wypadku, zadbać o swoje bezpieczeństwo, sprawdzić stan poszkodowanego, wyjąć poszkodowanego z samochodu (chwyt Rauteka) oraz powiadomić służby.
Usłyszysz – zapomnisz, zobaczysz – zapamiętasz, zrobisz – zrozumiesz – ten cytat najlepiej oddaje sedno dzisiejszej lekcji.