PAMIĘTAJCIE
1. Ważne jest w jaki sposób
rozpoczniecie dzień. To wpłynie na Wasze funkcjonowanie
i motywację do dalszej pracy. Może warto pomyśleć o porannych ćwiczeniach,
przygotowaniu stanowiska pracy, stworzeniu schematu dnia uwzględniając
poszczególne godziny pracy i wypoczynku.
2. Ważne jest zdobywanie wiedzy z każdego przedmiotu, aby lepiej zrozumieć otaczający świat, czuć się pewniej, a także w przyszłości osiągnąć sukces i realizować marzenia.
3. Teraz Wasze miejsca pracy chwilowo
się zmieniły. Nie jesteście w klasie. Przebywacie
w domu, w swoim pokoju, a może w innym miejscu, które przygotowali dla Was
rodzice, abyście czuli się bezpiecznie i mieli odpowiednie warunki do pracy z
dostępem do komputera. Dlatego ważne jest, abyście zadbali o to miejsce, aby nic nie odciągało Waszej uwagi od nauki,
abyście byli skupieni i zaangażowani.
4. Ważne jest, abyście systematycznie realizowali przekazany przez nauczycieli materiał. Nie odkładajcie zadań na następny dzień. Wasz wysiłek zostanie doceniony przez nauczycieli, a uzyskane stopnie będą odzwierciedleniem Waszej ciężkiej pracy. Niech osiągnięcie jak najlepszych ocen będzie dla Was motywacją do dalszej nauki.
5. Ten czas jest dla Was trudny, gdyż macie ograniczony dostęp do wspólnych spotkań, zabaw, jakie realizowaliście w szkole. Musimy to wspólnie przeczekać. Wykorzystajcie ten czas do dzielenia się swoją wiedzą, uzdolnieniami, zainteresowaniami z rodzeństwem, rodzicami. Wymieniajcie swoje poglądy przez dostępne dla Was środki komunikacji, aby wzajemnie motywować się do nauki i systematycznie utrwalać zdobytą wiedzę.
6. Po wytężonej pracy w ciągu dnia zaplanujcie dla siebie czas wolny. Może lubisz rysować, malować, pisać wiersze. Przeczytaj książkę, posłuchaj muzyki. Rozplanuj dzień, aby wszystko było systematycznie realizowane i przyniosło Wam dużo satysfakcji i zadowolenia z pracy w domu.
POWODZENIA
Podstawowe zasady organizowania pracy dziecka w domu:
– Wykonywanie zadań zawsze w tym samym miejscu
i najlepiej w tym samym czasie,
– Pamięć pracuje sprawniej, gdy dziecko jest zrelaksowane, a zatem ważny jest
odpoczynek przed przystąpieniem do ćwiczeń,
– Miejsce do pracy powinno być uprzątnięte, bez zbędnych przedmiotów
przykuwających wzrok dziecka i rozpraszających jego uwagę,
– W pobliżu biurka zaleca się ustawić zieloną roślinę, na którą dziecko będzie
mogło skierować zmęczony czytaniem wzrok,
– Trzeba zadbać o ciszę- wyłączyć telewizor, sprzęt grający. Jeśli dziecku nie
przeszkadza w pracy muzyka pozwólmy mu ją włączyć. Oczywiście powinna stanowić
ciche tło.
– Mózg wymaga rozgrzewki, czyli ćwiczeń wstępnych. Najlepsze są ćwiczenia,
które mają formę zabawy,
– W pracy warto wykorzystać skojarzenia, dzięki którym więcej i lepiej się
zapamiętuje,
– Podczas ćwiczeń czytania nie powinno się przybierać zbyt wygodnej pozycji bo
to rozleniwia i nie sprzyja aktywności umysłowej,
– Zalecaną formą wspierającą pracę i relaks dziecka są zajęcia ruchowe w tym
ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej, która:
-rozwija koncentrację uwagi i pamięć,
– uczy kontrolować ruchu i emocje,
– pobudza i usprawnia pracę obu półkul mózgowych odpowiedzialnych za
koordynację funkcji wzrokowych, słuchowych i ruchowych .
– Pracuj z krótkimi, 5-10 minutowymi przerwami. Rób je co 30- 45 minut, ponieważ musisz zregenerować umysł i nabrać nowych sił.