„Dzieci w wirtualnej sieci” i „Nastolatki w wirtualnym tunelu” – broszury dla rodziców
9 marca 2022
Komunikat dyrektora w sprawie przyjmowania dzieci z Ukrainy do szkół i przedszkoli
10 marca 2022
„Dzieci w wirtualnej sieci” i „Nastolatki w wirtualnym tunelu” – broszury dla rodziców
9 marca 2022
Komunikat dyrektora w sprawie przyjmowania dzieci z Ukrainy do szkół i przedszkoli
10 marca 2022
Pokaż wszystkie

Golęczewo: Uczymy się mówić językiem…żyrafy

Kto by pomyślał, że w szkole będziemy się uczyć języka…żyrafy.

O tym sympatycznym zwierzęciu wiemy najczęściej tyle, że jest pomarańczowym, łaciatym ssakiem o najdłuższej na świecie szyi, ale też największym sercu. I oczywiście zwróciliśmy uwagę na to, że ma fioletowo-czarny język ;).

Okazuje się jednak, że w literaturze językiem żyrafy, biorącym udział w procesie komunikacji – określa się „język pełen empatii, szacunku i szczerości, skoncentrowany na uczuciach i potrzebach, umożliwiający porozumienie bez przemocy. Język żyrafy stoi w opozycji do języka szakala. W języku szakala swoje niezaspokojone potrzeby wyrażamy poprzez osąd, obwinianie lub krytykę, wywierając na innych presję tak, aby dostosowali się do naszych oczekiwań. Marshall B. Rosenberg (twórca metody Porozumienie bez Przemocy) wybrał dwa symbole: szakala i żyrafę dla lepszego zobrazowania różnicy, jaka zachodzi pomiędzy tymi dwoma sposobami komunikacji.”

W czwartkowe spotkania z panią Izą, pedagogiem szkolnym, uczniowie klasy pierwszej poznają wiele ciekawostek związanych ze sposobami komunikacji. Na warsztatach skupiają się na jakości słów kierowanych wobec drugiej osoby, doskonalą życzliwą postawę, uwalniają pozytywne emocje i poznają sposób, w jaki myśli i czuje druga osoba – stają się empatyczni.

Są to zajęcia niezwykle ważne i cenne dla naszej grupy. Pomagają nam w rozwiązywaniu nieporozumień, budują dobrą atmosferę, integrują, pozwalają dbać o dobrą energię w relacjach, a może nawet stawać się lepszymi wersjami siebie.

wychowawca EKOJedynek

Dorota Polichnowska