Golęczewo: Poszukać, nazwać, określić, zapytać, czyli krótka historia o częściach mowy znalezionych na placu zabaw
Robimy pacynki.
4 października 2020
Koniec września – koniec łez
5 października 2020
Robimy pacynki.
4 października 2020
Koniec września – koniec łez
5 października 2020
Pokaż wszystkie

Golęczewo: Poszukać, nazwać, określić, zapytać, czyli krótka historia o częściach mowy znalezionych na placu zabaw

„Oko” to inspirowana bogatym zasobem gier dydaktycznych znalezionych w Internecie zabawa dydaktyczna, która pozwoliła PIÓROPUSZKOM na utrwalenie części mowy – naszej małej, klasowej zmory.

Dzięki wykonanym w sali kartkom z wielkim „okiem”, mogliśmy uświadomić sobie, jaki ogrom rzeczowników można znaleźć w naszym najbliższym otoczeniu (klasie, korytarzach, placu zabaw) – czyli nazw osób, roślin, zwierząt i rzeczy. Mało tego, zaczęliśmy dociekać „Co one robią?”, a więc poszukiwaliśmy właściwych czasowników. Na koniec dodatkowo określiliśmy cechy żywych istot i napotkanych na placu zabaw rzeczy – zatem wyszukaliśmy do nich odpowiednie przymiotniki.

Ograniczając pole widzenia nieoczekiwanie więcej zauważyliśmy. Dzięki naszemu „OKU” zwróciliśmy uwagę na drobną mrówkę przechodzącą blisko zjeżdżalni, mały samolot przelatujący nad naszymi głowami i pożółkłe listki 'tkające’ już jesienny dywan na placu zabaw.

„Polowanie” na ciekawe wyrazy mocno pochłonęło dzieci, a dzięki zgromadzonym wyrazom powtórzyliśmy i utrwaliliśmy części mowy, które w końcu, z pełną satysfakcją, potrafimy od siebie odróżnić. 🙂

Dorota Polichnowska

Galeria: